+ سه کام حبس :
دوبار نمره ۱ دادم بهش ، کارگردان اول فیلم اومد توی سالن، شانس آورد وسطای فیلم رفت که آخر گیرش نیاوردم.

+ لباس شخصی :
من عذر میخوام بابت اینکه به دلیل علاقه م به تاریخ معاصر و چند سالی که بصورت قفلی در مطالعه و تحقیق و سوال و گیر دادن به آدمها در این مورد هستم، اونقدر رفتم توی این فیلم، که زیاد نتونستم به ابعاد سینمایی و فنی فیلم دقت کنم. اکیپ و عوامل ناآشنا و فیلم اولی ِ این فیلم، سه سال درگیر تحقیق برای فیلمنامه خوب این فیلم درمورد حزب توده بودن. روایت بسیار خوب و البته اجرای نیمه خوب اما بسیار قابل قبول. البته یه سکانسهای ضعیف ساختاری هم داشت که البته گاف نبود و بخاطر کم تجربگی بود و دیگه چیزی نمیدونم :-) فقط امیدوارم بسیار از این فیلمهای تحقیقی و مستند تاریخ معاصر ساخته بشه که هم خیلی جای کار داره و جذابه ، و هم اگه روایت قوی و بی دروغ باشه، لذت مضاعفی برای تاریخ دوستان داره. نمره بین ۴ تا ۴.۵ داشت که ۴ دادم

+ «دوزیست» و همچنین «خورشید» رو دوست داشتم ببینم. نشد. 

+ روز بلوا :
خود ِ فیلم یه طرف. از به روز بودن بهروز شعیبی و عکس العملش درمورد مسائل ی و موضوعات روز و بسیار مهم و قابل توجه و قابل بررسی کشور خوشم میاد. موضوع فیلم رو اگه بخوای در چند عبارت و کلمه بگی، از اینا میشه به صراحت استفاده کرد : اشرافیت مذهبی ، بودجه ها و رانت های یقه سفید ها ، انقلابی های طلبکار از کشور و مردم ، فساد سیستماتیک ، آبرو 
شاید توی فیلم بازی خوبی نبود، فیلمبرداری جذابی نداشت و موسیقی گیرایی شنیده نمیشد، اما فیلم شما رو درگیر مسئله مهمی میکرد! مسئله بسیار مهمتری از باگ های عمومی نظام! چیزهایی که باید به عنوان اصلاحات اساسی، دغدغه مردم باشه (که نیست) . این «مسئله داشتن» برای فیلم شعیبی و همینطور فیلم خروج حاتمی کیا خیلی مهمه که باید بخاطرش یه پست دیگه خرج کنم بعدا. و این فیلم در هر صورت باید دیده بشه. نمره: کمی بیشتر از ۳.۵

+ خروج
فعلا در مورد خروج از نظر فنی بگم که بنظر من، کلاً بدترین فیلم حاتمی کیا، از بهترین فیلم خیلیا بازم بهتر و دیدنی تره. خروج دو سکانس اولش مسحور کننده بود!! بهترین فیلمبرداری ، کارگردانی و طراحی صحنه ممکن. چیزی که آدم رو برای «بیگ پروداکشن ها» و خوش سلیقه گی ها امیدوار میکنه. اما بعد از اون روال فیلم یه کم شل میشد ، چند قسمت اضافی و قابل حذف داشت. نقش های اضافی هم که داشت. بازی قریبیان و پانته آ پناهی ها خوب بود. سکانس های مسیر جاده هم قابل قبول بود اما قصه به بیراهه میرفت. بیراهه که نه. پرداختش خوب نمیشد. سینما رو راضی نمیکرد. بقول حاج مهدی ، سکانسای اول فیلمو خودش ساخته بود ، بقیه شو داده مسعود ده نمکی ساخته :-))
پستی که گفتم بعدا حتما خواهم نوشت، در مورد همین «مسئلهٔ فیلم» و کلا مسئله و دغدغه سینما و فرهنگ و نقش هنر و اوضاع مردم و اهالی هنر در این موضوع هستش .
.
+++ اما چند ساعت پیش نامزدهای سیمرغ اعلام شد. آخه چی بگم من؟ گِل بگیرن سر در دانشگاه حاج مهدی رو با این اوضاع سینما. با اینکه اصلا برام نظر هیئت مزخرف داوران مهم نیست، اما آخه لعنتیا ، درخت گردو اینهمه کاندید؟؟!! فیلمبرداری فیلم خروج و بازی پانته آ پناهی در فیلم خروج ، کاندید هم نشدن!!!! واقعا؟! اینا چی میزنن؟؟! بعدش مغز استخوان کاندید بهترین فیلمنامه؟؟!! به قرعان اگه این داورها یه درصد از ادبیات داستانی و فیلمنامه سر در بیارن!! والا منم در این زمینه با گاو هیچ فرقی ندارم، اما ههععیی ، ولش
بگذریم :
و اما ،، با عرض معذرت از فیلمهایی که ندیدم، تندیس های دکتر میم رو در بخش های اصلی، به اینشکل میدم : 
- بهترین فیلمبرداری : با احترام به فیلم روز صفر ، تندیس میرسه به خروج
- بهترین فیلمنامه : برای «تومان» ، «پوست» ، «آبادان۱۱۶۰» و «شنای پروانه» یه کف مرتب بزنید. تندیس رو میدم به «لباس شخصی» (البته بنظرم ما هم باید تندیس فیلمنامه رو به دو قسمت اقتباسی و اورجینال جدا کنیم)
- بهترین کارگردانی : با تقدیر زیاد از شنای پروانه و تومان ، و همینطور تشکر از نیکی کریمی که زیاد ازش خوشم نمیاد ولی امیدوارم کرد که شاید بعدها فیلمساز خوبی بشه، تندیس رو میدم به سعید ملکان برای روز صفر
- بهترین بازیگر زن : بنظرم امسال هیچ بازیگر زنی در حد تندیس نیست. نهایتا یه کارت صدآفرین برای پانته آ پناهی (خروج) و یکی هم برای اون دختره توی آبادان۱۱۶۰
- بهترین بازیگر مرد : با احترام بسیار زیاد برای ساعد سهیلی (روز صفر) و سعید مولویان (تومان) که عالی بودن، و فرامرز قریبیان که با سربلندی و بازی خوب ، سینما رو کنار گذاشت، تندیس رو میدم به شاهکار پیمان معادی برای درخت گردو

- بهترین موسیقی : لذت بردیم از موسیقی استاد علیزاده برای آتابای و افشین عزیزی برای روز صفر ، تندیس رو میدم به بامداد افشار برای فیلم پوست
- پشگِل طلایی برای بدترین فیلم جشنواره : با تشکر از فیلم تعارض بخاطر فرصت خواب خوبی که بهم داد و لعنت به مغز استخوان و درخت گردو بابت گهی که به اعصابم زد ، پشگِل طلایی تعلق میگیره به «سه کام حبس»
- بهترین فیلم : بنظرم در جشنواره فقیر امسال باید تندیس رو به روز صفر داد.

.

+ بالاخره تموم شد! چقد دری وری نوشتم، چقد سخت بود

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Chad حیوانات خانگی بامزه avish سیمرغ رایانه وبلاگ توریست اپ پیچک بهار آتی موزیک ظروف مسي Miguel آپشن خودرو | دنیای آپشن